Domácí müsli – zdravá i kalorická varianta


Většina lidí dává přednost pochoutce, která neobsahuje příliš velké množství zdravých surovin, protože pak ztrácí na své chuti. Není tomu však pravda, alespoň v případě, že si uděláte doma vaše vlastní müsli, a to ve více variantách. Tu zdravější můžete nabídnout dětem a tu kaloričtější si můžete užít sami pro sebe.
mističky na míse.jpg

Zdravá svačina i na cesty

Domácí müsli je skvělým výrobkem hlavně z toho důvodu, že si do něho dáte suroviny, které vyhledáváte a nejvíce milujete právě vy. Aby si mohli pochutnat na něčem dobrém, a přitom zdravém i malé děti, musíte to udělat tak, aby to bylo pro ně vhodné a pořád chutné.
Jak na to? Budete potřebovat:
–       ořechy(libovolné druhy)
–       ovesné vločky
–       semínka dle libosti(slunečnicová, dýňová, lněná, chia)
–       sušené ovoce
–       med(pokud možno domácí)
–       ochucovadlo(skořice, kokos)
–       trochu másla nebo oleje za studena lisovaného
Postup přípravy je jednoduchý. Ořechy je nejlepší trochu namlít, kvůli jejich velikosti a samozřejmě i kvůli tomu, aby se dětem lépe konzumovali. V misce si smícháte sypké suroviny a přidáte je k máslu a medu, vše důkladně promícháte a rozprostřete na plech vyložený pečícím papírem. Pak už stačí jen upéct a nechat vychladnout. Samozřejmě i toto müsli musíte skladovat v uzavřené nádobě a spotřebovat co nejrychleji. Děti si na této báječné svačince pochutnají a nebudou vymýšlet s její konzumací.
rozsypaná snídaně.jpg
Tip:pokud přidáte více medu a másla získáte lepivější konzistenci, díky které můžete udělat na plechu jednu velkou placku. Po upečení můžete tuto placku nakrájet na tyčinky a obalit ji ve skořici, kakau nebo kokosu. Tyčinky je lepší nechat před konzumací chvíli zamrazit.

Sladké potěšení pro dospělé

V případě kalorické bomby je vám jasné, že na jeho výrobu spotřebujete více cukru asladidel. Báječné je využít místo medu kondenzované mléko nebo rozpuštěnou čokoládu. Vynikající bude i když do něho přidáte různé sladké lupínky nebo cereálie do mléka. Směs by však měla být lehce suchá, abyste docílili toho, že budete mít sypké müsli. V případě tyčinek si nemějte strach dopřát i více cukru nebo kousky čokolády. Takové svačince totiž bezpochyby neodoláte.

Domácí müsli – zdravá i kalorická varianta
Ohodnoťte příspěvek